Každá firma chce především dosáhnout co nejvyššího zisku. A není divu, přeci jen, právě kvůli tomu byla koneckonců založena. Otázkou ovšem je, jak toho dosáhnout. Je totiž třeba si udržet co nejvíce stávajících zákazníků a přitom zároveň lákat stále nové. To není snadný úkol, zvlášť když vezmeme v úvahu, že konkurence má přesně ten samý cíl.
Je tedy jasné, že základem úspěchu je správně zvolená marketingová strategie. Mezi běžnou veřejností je zdaleka nejznámější klasická reklama, především pak ta televizní, avšak rozhodně to není jediná možnost propagace.
Jedním z velmi využívaných způsobů, zvláště v dnešní internetové době, je reklama typu pay-per-click. Jedná se o reklamy umístěné na často navštěvovaných internetových stránkách. Firma zde dostává peníze za každé kliknutí. A samozřejmě je onen člověk zároveň přesměrován na webovou stránku dané firmy.
Ovšem k tomu, aby tato metoda fungovala, je nutné, aby byly tyto reklamy umístěny na často navštěvovaných webech. Ideálním příkladem jsou nejrůznější vyhledávače. Populární je například Google PPC reklama, i když ne vždy musí být vhodná.
Zde je totiž potřeba zvážit, jaký trh chceme oslovit, a jaká je naše cílová skupina. Podle toho lze pak posoudit, na které weby bude nejlepší naši reklamu umístit.
Problémem ovšem zůstává, jak na PPC reklamu, aby přinášela skutečné výsledky. Nezáleží totiž zdaleka jen na jejím umístění. Stejně podstatný je i její design. Ten by měl být dostatečně výrazný, aby upoutal pozornost, především cílové skupiny. Měl by také skutečně lákat ke kliknutí. Na druhou stranu by neměl být až příliš křiklavý, neboť pak je větší pravděpodobnost, že jej daný člověk bude ignorovat.
Je tedy nutné najít ideální kompromis, a to není jednoduché. I to je důvod, proč firmy často zaměstnávají odborníky v tomto oboru. Ti totiž dokážou v podobných situacích poradit, a pod jejich vedením má daná reklama úspěch. A to je to hlavní.